Τεχνολογία

Σήμερα 14:04 Τελευταία ενημέρωση : Σήμερα 14:34

Σύγκρουση τρένων: “Νέα Τέμπη” αποτράπηκαν τυχαία χάρη σε μηχανοδηγό!

Τι αναφέρει ο ΟΣΕ για το περιστατικό. Σε ποιο σημείο της σιδηροδρομικής γραμμής και γιατί παρ΄' ολίγον να συγκρουστούν μετωπικά τα δύο τρένα. Πως αποφεύχθηκε μια νέα τραγωδία.

Σύγκρουση τρένων: “Νέα Τέμπη” αποτράπηκαν τυχαία χάρη σε μηχανοδηγό!
-

Παρά λίγο μετωπική σύγκρουση δύο τρένων θα σημειωνόταν το πρωί της Παρασκευής στον προαστιακό σιδηρόδρομο, λίγο έξω από την Αθήνα.

Δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση και σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, πριν από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων Αττικής και μετά τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια.

Πρόκειται για λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), ο οποίος θεώρησε ότι η μία αμαξοστοιχία, η 1210 που πήγαινε από την Αθήνα προς το Αεροδρόμιο είχε ήδη βγει από το τμήμα της μονής γραμμής και έδωσε εντολή στην άλλη, την 1307 που ερχόταν από το Κιάτο προς την Αθήνα, να «περάσει ελεύθερα».

Η σύγκρουση αποφεύχθηκε από τύχη και χάρη στα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού της 1210 που έτυχε να ακούσει από τον ασύρματο VHF την συνομιλία του σταθμάρχη στο ΣΚΑ και την εντολή προς τον μηχανοδηγό της 1307.

Σε ανακοίνωση του ΟΣΕ, «αναφορικά με περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 13 Σεπτεμβρίου 2024, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων», τονίζονται τα εξής:

«Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210,  με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

 Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

 Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. ΠΡOTOY εισέλθει στην μονή γραμμή.

 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

• Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.

• Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.

• Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.

• Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

 Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

 Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών».

 

Ειδήσεις σήμερα:

Ερυθρά Θάλασσα - “Sounion”: Επιχείρηση διάσωσης από ελληνικό πλοίο

ΣΥΡΙΖΑ: Ο Κασσελάκης, ο “εμφύλιος διαρκείας” και η νέα διάσπαση στον ορίζοντα

Τουρκία: Η “Γαλάζια Πατρίδα” επίσημα στα σχολικά βιβλία (εικόνες) 

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)