Social media

24 Σεπτεμβρίου 2014 13:00

Βρες δουλειά μέσα από τα social media...

Τώρα πια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αυτά που παίζουν σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια εύρεσης εργασίας, σύμφωνα με έρευνα

-

Οι εποχές που τα βιογραφικά στοιβάζονταν σε κάποιο γραφείο της διεύθυνσης προσωπικού έχουν παρέλθει, όπως και οι αγγελίες εύρεσης εργασίας στις εφημερίδες, δεν εξυπηρετούν πια.

Τώρα πια τα κοινωνικά δίκτυα είναι αυτά που παίζουν σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια εύρεσης εργασίας.

Αυτό δείχνει η έρευνα που διεξήγαγαν από κοινού η εταιρεία ανθρώπινου δυναμικού Adecco με το Catholic University of Milan, της Ιταλίας.

Συγκεκριμένα, επτά στους δέκα εργοδότες δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μέρος της διαδικασίας επιλογής ανθρώπινου δυναμικού, και πέντε στους δέκα υποψηφίους απαντούν ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για σκοπούς αναζήτησης εργασίας. Στην Ελλάδα το ποσοστό των υποψηφίων που αναζητούν εργασία μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέρχεται στο 65%.

Επιπλέον, 34% των υποψηφίων στην Ελλάδα δηλώνουν πως τουλάχιστον μια φορά κάποιος εργοδότης τους προσέγγισε μέσω ενός από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και το 6% αυτών έλαβε μάλιστα και προσφορά εργασίας (τα αντίστοιχα ποσοστά της παγκόσμιας μελέτης είναι 30% και 9%).

Σύμφωνα με τη μελέτη το 2013, το 55% της συνολικής διαδικασίας αναζήτησης και πρόσληψης εργαζομένων πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το Διαδίκτυο με το ποσοστό για το 2014 να αναμένεται να κυμανθεί στα επίπεδα του 61%.

Η μελέτη δείχνει ακόμα ότι η δικτύωση μέσω διαδικτύου είναι σημαντική για τη στελέχωση θέσεων αλλά και για την αναζήτηση εργασίας. Υποψήφιοι που αναζητούν εργασία και διαθέτουν διευρυμένο ψηφιακό δίκτυο προσεγγίζονται πιο συχνά από πιθανούς εργοδότες και έχουν καλύτερες πιθανότητες πρόσληψης. Οι υποψήφιοι επίσης με υψηλού κύρους ψηφιακό δίκτυο είναι πιο αποτελεσματικοί στην εύρεση εργασίας συγκριτικά με εκείνους που έχουν ένα υψηλού κύρους δίκτυο προσωπικών offline επαφών.

Η μελέτη επιβεβαιώνει επίσης ότι η φήμη των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζει σημαντικό ρόλο και οι εργοδότες χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό τα κοινωνικά δίκτυα για να την αξιολογήσουν.

Το αγαπημένο δίκτυο για την εύρεση εργασίας είναι το Linked In σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην Ελλάδα καθώς το χρησιμοποιεί το 68% ανα την υφήλιο  και  48% στην Ελλάδα. Δεύτερο έρχεται το Facebook καταλαμβάνοντας το 52% σε παγκόσμιο επίπεδο και 25% στην Ελλάδα.

Όταν εξετάζουν τα διάφορα στοιχεία στα προφίλ των πιθανών υποψηφίων, οι εργοδότες δίνουν κυρίως σημασία στην προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία. Πληροφορίες που αφορούν σε βραβεία ή άλλα επιτεύγματα είναι επίσης σημαντικές για τους εργοδότες, αλλά συχνά παραλείπονται στα προφίλ των υποψηφίων.

Οι εργοδότες επίσης εξετάζουν στοιχεία που αφορούν στην προσωπικότητα των υποψηφίων. Περίπου ένας στους τρεις παραδέχεται ότι έχει απορρίψει έναν πιθανό υποψήφιο ως συνέπεια του περιεχόμενου ή των εικόνων που δημοσιεύτηκαν στο προφίλ του. Ωστόσο, η συντριπτική πλειοψηφία των υποψηφίων που αναζητούν εργασία υποτιμούν την επίδραση των προσωπικών τους σελίδων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην επαγγελματική τους πορεία.

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)