Επιχειρήσεις

01 Αυγούστου 2016 21:04

Κριτική από διεθνή ΜΜΕ για την παρέμβαση της κυβέρνησης στις διαφημίσεις

Διαρκείς είναι οι αναφορές στα κορυφαία μέσα του πλανήτη για την προωθούμενη κρατική παρέμβαση στον χώρο της διαφήμισης, που μεταξύ άλλων φέρνει επιπλέον φόρο 10%, που τελικώς θα κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές.

Κριτική από διεθνή ΜΜΕ για την παρέμβαση της κυβέρνησης στις διαφημίσεις
-

Κριτική στην ελληνική κυβέρνηση για την επιχειρούμενη ωμή κρατική παρέμβαση στην διαφημιστική αγορά ασκούν το ένα μετά το άλλο τα εγκυρότερα διεθνή μέσα ενημέρωσης που καλύπτουν τον κλάδο των ΜΜΕ. Τελευταία ηχηρή αναφορά, με αρνητικό αντίκτυπο για την χώρα και την ελληνική  οικονομία, αυτή του hollywoodreporter.com, από τα μεγαλύτερα site στον πλανήτη που ασχολούνται με τα τηλεοπτικά θέματα.


Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανάρτηση του hollywoodreporter.com «η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της «οργής» της αγοράς διαφήμισης και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, μετά την αποκάλυψη των σχεδίων της για κρατικό έλεγχο σε όλες τις διαφημίσεις και επιβολή επιπλέον φόρου 10%, που είναι «ενάντια σε θεμελιώδεις ελευθερίες και δικαιώματα», σύμφωνα με τους επικριτές της». 

Όπως τονίζεται στο άρθρο, το σύστημα αυτό στέκεται απέναντι σε «θεμελιώδεις ελευθερίες και δικαιώματα» ενώ επισημαίνεται η κριτική που παρομοιάζει την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης με προσπάθειες άλλων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να πατάξουν την ελευθερία των Μέσων Ενημέρωσης, όπως η Ουγγαρία και η Πολωνία.

Σύμφωνα με το άρθρο, ελληνικές και διεθνείς τηλεοπτικές εταιρείες έχουν ταχθεί κατά της πρόθεσης της κυβέρνησης, καθώς απειλεί τις μελλοντικές προοπτικές του κλάδου αφού, πέραν του απόλυτου κρατικού ελέγχου σε όλο το φάσμα των συναλλαγών διαφήμισης, η κυβέρνηση σχεδιάζει επιπλέον φόρο 10%, που έρχεται σε συνέχεια του 20% φόρου σε όλες τις διαφημίσεις. 

αναφορές ΜΜΕ - διαφήμιση - Μέσα Ενημέρωσης - κρατική παρέμβαση

Για παραβίαση θεμελιωδών ελευθεριών κάνει λόγο η ACT

Ενάντια στην επιχειρούμενη παρέμβαση στην διαφήμιση, όπως και στον αδικαιολόγητο, από τεχνικής άποψης, περιορισμό των τηλεοπτικών αδειών, είναι και η Ευρωπαϊκή Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (ACT), που κάνει λόγο για παραβίαση θεμελιωδών ελευθεριών και δικαιωμάτων που προστατεύονται από την Συνθήκη Λειτουργίας ης Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Η  ACT, που εκπροσωπεί δίκτυα σε 37 χώρες της Ευρώπης, ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιληφθεί του θέματος, εκφράζοντας έντονα τις ανησυχίες της για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, που μπορεί να αποβούν σε βάρος των θεμελιωδών ελευθεριών και δικαιωμάτων που προστατεύονται βάσει της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Η δημιουργία κρατικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας από την οποία υποχρεωτικώς θα περνούν όλες οι συναλλαγές διαφήμισης και θα επιβαρύνονται με επιπλέον φόρο 10%, που τελικά θα καλούνται να πληρώνουν οι καταναλωτές, έχει πρωτίστως προκαλέσει την κάθετη αντίδραση των φορέων της εγχώριας αγοράς.

Control rooms - στούντιο - παραγωγές - τηλεόραση

Συναινετική λύση επιθυμούν ΣΔΕ, ΕΙΤΗΣΕΕ και ΕΔΕΕ

Σε κοινή τοποθέτηση τους ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) και η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) διατύπωσαν την αντίθεσή τους στον κυβερνητικό σχεδιασμό, καθώς «επιχειρείται σαφής υπέρβαση των αρμοδιοτήτων εποπτείας των ΜΜΕ και εκχωρεί μια αρμοδιότητα που ΔΕΝ έχει. Αυτή η μεθόδευση έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με μια σειρά διατάξεων του εθνικού και κοινοτικού δικαίου, περί ανεξαρτησίας των ΜΜΕ, περί ελευθερίας των συναλλαγών και περί ανταγωνισμού και αποτελεί μια πρωτοφανή για τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα, απόπειρα παρέμβασης και κρατικού ελέγχου πάνω στην ιδιωτική οικονομία αφενός, και τη λειτουργία των ιδιωτικών ΜΜΕ αφετέρου».

Αναγνωρίζοντας ότι είναι αναγκαία η διαφάνεια στα έσοδα των ΜΜΕ γιατί αποτελεί εχέγγυο για την ορθή λειτουργία της μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα οι τρεις φορείς επιθυμούν να βρεθεί μια συναινετική λύση, γι αυτό αντιπρότειναν τη θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος monitoring, δηλαδή καταγραφής της διαφημιστικής δαπάνης - και όχι διαχείρισής της και μάλιστα χωρίς την επιβάρυνση μεσάζοντος. Το σύστημα αυτό, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές καλές πρακτικές και τις επιταγές των σχετικών Οδηγιών της ΕΕ – σε ισχύ και υπό διαμόρφωση – θα λειτουργεί ως θεσμοθετημένο διακλαδικό όργανο (Joint Industry Committee) και θα εποπτεύεται από την αρμόδια για τον έλεγχο των ΜΜΕ Ανεξάρτητη Αρχή.

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)