Κόμματα

31 Οκτωβρίου 2017 22:19

ΝΔ: τέσσερα ερωτήματα για το “αλαλούμ” με το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Καταλογίζει προχειρότητα στην Κυβέρνηση για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το ζήτημα, υπενθυμίζοντας τις προτάσεις που είχε καταθέσει. Τι λένε ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ.

ΝΔ: τέσσερα ερωτήματα για το “αλαλούμ” με το ηλεκτρονικό εισιτήριο
-

Δριμεία επίθεση εναντίον της Κυβέρνησης για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού στα εκδοτήρια για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια εξαπέλυσε η Νέα Δημοκρατία.

  1. Για ποιο λόγο υποχρέωσαν τους επιβάτες να καταθέτουν ΑΜΚΑ και αντίγραφο ταυτότητας για μια απλή έκδοση μηνιαίας κάρτας στο Μετρό;
  2. Γιατί δεν προγραμμάτισαν η έκδοση και η φόρτιση της κάρτας να γίνεται μέσω διαδικτύου;
  3. Θα υιοθετήσει η Κυβέρνηση την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας (κατατέθηκε στις 15 Οκτωβρίου) να μην καταργηθεί το χάρτινο εισιτήριο της μιας διαδρομής των 1,4 ευρώ και οι επιβάτες να μην εξαναγκάζονται αναγκαστικά στην αγορά της ATH.ENA Card;
  4. Γιατί δεν προβλέφθηκαν στα πακέτα εκπτωτικών εισιτηρίων οι ειδικές κατηγορίες πολιτών που δικαιούνται μειωμένο (φοιτητές, άνω των 65 ετών κ.λ.π.) με συνέπεια να καταργείται στην ουσία του το εκπτωτικό εισιτήριο;

Αυτά είναι τέσσερα ερωτήματα που θέτει στον Υπουργό Μεταφορών η Νέα Δημοκρατία και ο αρμόδιος Τομεάρχης της, Κώστας Καραμανλής. Όπως επισημαίνεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, «είναι ακριβώς τα ερωτήματα που έχουν δεκάδες χιλιάδες πολίτες που αδυνατούν ευλόγως να καταλάβουν γιατί η Κυβέρνηση τους έχει υποχρεώσει σε μια τριτοκοσμική διαδικασία με συνέπεια να ταλαιπωρούνται καθημερινά επί ώρες σε τεράστιες ουρές. Ουρές που είναι προφανές πια ότι προκάλεσε στο Μετρό η παροιμιώδης ανικανότητα του κ. Σπίρτζη. Ο οποίος μάλιστα ζητά εκ των υστέρων συγγνώμη, χωρίς όμως να δίνει καμία λύση στο πρόβλημα που μόνος του προκάλεσε.»

Ηλεκτρονικό εισητήριο - ουρές - σταθμός Πανόρμου

Ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Μπουκώρος επισκέφθηκε τον σταθμό στην Πανόρμου και συνομίλησε με τους πολίτες που περίμεναν υπομονετικά επί ώρες. Στην δήλωση που έκανε εξερχόμενος, σημείωσε τα εξής: «Η απίστευτη ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων πολιτών, οι οποίοι στέκονται στις ουρές του Μετρό από τα χαράματα και για πολλές ώρες, προκειμένου να εκδώσουν τη νέα ηλεκτρονική τους κάρτα, είναι το τελευταίο δείγμα της παροιμιώδους ανικανότητας της Κυβέρνησης. Η συγγνώμη του κ. Σπίρτζη κατόπιν εορτής δεν έχει κανένα αντίκρισμα, αφού χιλιάδες πολίτες εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται για μια δουλειά, που κανονικά δεν θα χρειαζόταν πάνω από 10 λεπτά. Καλούμε την Κυβέρνηση, επιτέλους, να σοβαρευτεί και να δώσει λύση σε αυτό το απλούστατο ζήτημα».

Ηλεκτρονικό εισιτήριο - συγκοινωνίες - Αττική

Ενημερωτικό σημείωμα ΝΔ για το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο 

«Η προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση εισήγαγε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, μέρα με τη μέρα, γίνεται πιο εμφανής. Το χάος στους σταθμούς του Μετρό συνεχίζεται, με αποτέλεσμα οι πολίτες να ταλαιπωρούνται καθημερινά αναμένοντας σε ουρές, μόνο και μόνο για να εκδώσουν ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο, μη έχοντας εξοικειωθεί με την τριτοκοσμική διαδικασία του κ. Σπίρτζη, ο οποίος μάλιστα τους έχει βάλει dead line την 5η Νοεμβρίου. 

Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 3 τύποι «ηλεκτρονικών εισιτηρίων»: 

  • Το απλό πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket), του οποίου η αρχική αγορά κοστίζει κατ’ ελάχιστο 4,5 ευρώ, και προσφέρει ημερήσιο εισιτήριο (χρήση για ένα 24ωρο) ή το πακέτο των 22 ευρώ για 3ήμερη χρήση. Δεν «επαναφορτίζεται» με το ποσό των 1,40 ευρώ. 
  • Η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card), που είτε κοστίζει 7 ευρώ, εξασφαλίζοντας στον κάτοχό της 5 διαδρομές, είτε 14 ευρώ για το πακέτο των 10+1 εισιτηρίων. Και τα δύο πακέτα μπορούν να «επαναφορτιστούν» με το ποσό του 1,4 ευρώ.
  • Η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card), η οποία αντικαθιστά τη μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών, κοστίζει 30 ευρώ και για την έκδοσή της απαιτείται η υποβολή φωτογραφίας, ΑΜΚΑ, αντιγράφου ταυτότητας, αντιγράφου της προηγούμενης κάρτας κ.λ.π.

Ηλεκτρονικό εισητήριο - ουρές - σταθμός Πανόρμου

Για να αντιμετωπιστεί το θέμα με τις ουρές στα εκδοτήρια, σε σύσκεψη στο Υπουργείο αποφασίσθηκε η όλη διαδικασία να λαμβάνει χώρα… τη νύχτα. Συγκεκριμένα, οι κάτοχοι των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών κανονικής τιμής θα υποβάλουν έναν ανοιχτό φάκελο ο οποίος θα περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία (φωτογραφία, ΑΜΚΑ κ.λπ.). Οι φάκελοι θα συγκεντρώνονται και κατά τη διάρκεια της νύχτας εργαζόμενοι του αναδόχου, μαζί με υπαλλήλους του ΟΑΣΑ θα εκδίδουν τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες. Εν συνεχεία, οι νέες κάρτες θα φθάνουν μέσω ΕΛΤΑ στους κατόχους τους. 

Θα πρέπει να σημειωθεί πως στις 31/7/2017 έληξε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας να εξετάζει όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα, και πλέον το κόστος των διορθωτικών κινήσεων βαρύνει οικονομικά αποκλειστικά και μόνο τη ΣΤΑΣΥ. 

Κάποια απλά σχόλια: 

Από το 2015 και μετά η εισιτηριοδιαφυγή έχει γιγαντωθεί. Η αλήθεια είναι πως το ηλεκτρονικό εισιτήριο βοηθά στην αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού, αλλά ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται μάλλον διογκώνει παρά επιλύει το πρόβλημα. Ο ΟΑΣΑ αρνείται πεισματικά να εισέλθει στον 21ο αιώνα, με αποτέλεσμα να γεννιούνται πολλά ερωτήματα.»

ΝΔ - γραφεία - Νέα Δημοκρατία - Μοσχάτο

Οι προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας

«Η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα θα έπρεπε να ήταν πλαστική (κι όχι χάρτινη όπως είναι σήμερα), όπως είναι π.χ. η Oyster Card στο Λονδίνο. Η σημερινή μπορεί εύκολα να χαθεί και να καταστραφεί. Παρεμφερείς λύσεις έχουν επιλέξει όλες οι προηγμένες χώρες, αλλά η Κυβέρνηση παραδόξως δεν τις υιοθέτησε παρά τις έγκαιρες επισημάνσεις της Νέας Δημοκρατίας. 

Το χάρτινο εισιτήριο θα πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται για όλους όσοι θέλουν να κάνουν λίγες διαδρομές όπως π.χ. οι τουρίστες, και το οποίο μπορεί να πωλείται σε υψηλότερη τιμή. Η Νέα Δημοκρατία το είχε προτείνει από τις 15 Οκτωβρίου και φαίνεται τις τελευταίες ώρες ο ΟΑΣΑ να αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητά του. 

Θα πρέπει τα νέα εισιτήρια να αποδέχονται πλήρως τα «εκπτωτικά πακέτα» τα οποία απευθύνονται κυρίως στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, οι οποίες τώρα καλούνται να καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα του εισιτηρίου.»

ΠΑΣΟΚ - γραφεία - Χαριλάου Τρικούπη

ΠΑΣΟΚ: οι ουρές της ντροπής…

Σχολιάζοντας τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωση του τονίζει ότι «οι πολίτες στήνονται στις ουρές της ντροπής για ώρες για να εξασφαλίσουν την περίφημη ηλεκτρονική κάρτα. 

Στήνονται νέοι, εργαζόμενοι, επαγγελματίες, μεγάλοι άνθρωποι , για να πληρώσουν. Και να μην αυξηθεί η «μαύρη τρύπα» στον οργανισμό την οποία δημιούργησαν ο κ. Τσίπρας και ο κ. Σπίρτζης.

Για ακόμη μια φορά η Κυβέρνηση αποδεικνύει ότι δεν σέβεται τους πολίτες».

ΚΚΕ - Περισσός - Κεντρικά Γραφεία

ΚΚΕ: η κυβέρνηση υπεύθυνη για την ταλαιπωρία και για το μαζικό φακέλωμα

«Την ευθύνη για την απαράδεκτη ταλαιπωρία των χιλιάδων επιβατών έχει αποκλειστικά η κυβέρνηση, η οποία όχι μόνο δεν έλυσε έγκαιρα τα πρακτικά και τεχνικά προβλήματα εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά και γιατί με τη διαδικασία εφαρμογής του προωθεί το μαζικό φακέλωμα όσων μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει το έδαφος για την αύξηση της τιμής του κομίστρου, όπως και για τη μείωση ή την κατάργηση δρομολογίων» αναφέρει σχόλιο του ΚΚΕ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)