GP Μονακό: Ο Leclerc «έσπασε» την κατάρα, νικητής στην πατρίδα του!

×

Γιώργος Ανανίδας

Μετά από χρόνια προσπαθειών και ατυχιών, ο Charles Leclerc έγραψε ιστορία, κατακτώντας την πολυπόθητη πρώτη του νίκη στο Grand Prix του Μονακό. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τους Piastri και Sainz, ενώ η χαοτική εκκίνηση σύλλεξε μακράν όλο το ενδιαφέρον.

 GP ΜΟΝΑΚΟ

Ο αγώνας

GP Μονακό

Η εκκίνηση ήταν ό,τι πιο επεισοδιακό έχει δει φέτος η Formula 1. Ο Sainz επιτέθηκε στην εσωτερική του Piastri στην 1η στροφή, αλλά ο Αυστραλός επέμεινε, με τον Ισπανό να αποκομίζει κλατάρισμα. Κατά συνέπεια, μερικές στροφές μετά μπλόκαρε τους τροχούς του στην πλατεία του Casino και έπεσε τελευταίος.

Την ίδια ακριβώς στιγμή πιο πίσω, ο Magnussen υπερέβαλλε προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί ένα πολύ μικρό κενό του Perez. Το αποτέλεσμα ήταν καταστροφικό, καθώς και οι δύο κατέληξαν με σφοδρότητα στον τοίχο, ενώ πήραν... παραμάζωμα και τον Hulkenberg.

Ελάχιστα πιο κάτω, οι δύο Alpine πάλεψαν για θέση εξαιτίας του πολύ φιλόδοξου Ocon, με αποτέλεσμα ο δεύτερος να έχει επαφή με τον Gasly. Έτσι, το μονοθέσιο του Esteban έκανε μία μικρή, αλλά εντυπωσιακή... πτήση. Με την πίστα να είναι γεμάτη θραύσματα και μονοθέσια, ο αγώνας διακόπηκε χωρίς δεύτερη σκέψη, πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος.

Στην επανεκκίνηση, το grid επανήλθε στην αρχική του μορφή, επομένως ο Sainz εκκίνησε 3ος. Οι αλλαγές αφορούσαν κυρίως στα ελαστικά, με τους πρώτους τέσσερις να επιλέγουν τη σκληρή γόμα, ενώ άλλοι λίγο πιο πίσω πήγαν στη μέση.

Αυτή τη φορά, στην εκκίνηση, δεν υπήρχαν συμβάντα και όλα κύλησαν φυσιολογικά, χωρίς σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη. Δέκα γύρους μετά, ο Leclerc αδυνατούσε να ανοίξει τη διαφορά πέραν του 1 δευτερολέπτου από τον Piastri, συνεπώς ο Αυστραλός βρισκόταν σταθερά σε ζώνη DRS.

Ωστόσο, ο Μονεγάσκος βρήκε τον ρυθμό του εκμεταλλευόμενος τον καθαρό αέρα και άλλους 10 γύρους μετά, είχε ανοίξει λίγο πάνω από το 1 δευτερόλεπτο. Εν τω μεταξύ, πιο πίσω το grid συνέχιζε χωρίς αλλαγές κατάταξης.

Η ώρα για τα pit stop ήρθε μετά τους 50 γύρους αγώνα. Verstappen και Hamilton μπήκαν πρώτοι για αλλαγή σε σκληρή γόμα, ενώ νωρίτερα ο Stroll είχε αποκομίσει κλατάρισμα από λάθος του και μπήκε για έξτρα αλλαγή ελαστικών.

Την ίδια ώρα, όλα έδειχναν ότι οι πρώτοι τέσσερις, Leclerc, Piastri, Sainz και Norris θα πήγαιναν μέχρι το τέλος, διαχειριζόμενοι τη σκληρή γόμα που έβαλαν κατά τη διακοπή.

Τελικά, ο Leclerc άνοιξε διαφορά στο τέλος, έχοντας κρατήσει λάστιχο και πήρε κυριαρχικά την πολυπόθητη πρώτη νίκη στην πατρίδα του. Ο πρώτος Μονεγάσκος από τον Louis Chiron το 1931!

Οι Piastri και Sainz συμπλήρωσαν το βάθρο, με τον Norris 4ο, αφού δεν κατάφερε ποτέ να βρει χώρο για να προσπεράσει τον Ισπανό. Συνολικά, η βαθμολογούμενη πρώτη δεκάδα τερμάτισε κριβώς όπως εκκίνησε.

GP ΜΟΝΑΚΟ

GP ΜΟΝΑΚΟ

GP ΜΟΝΑΚΟ