Κοινωνία

11 Μαΐου 2020 11:48 Τελευταία ενημέρωση : 11 Μαΐου 2020 20:26

Γ' Λυκείου: Αυλαία με λίγους μαθητές και αυστηρά μέτρα (εικόνες)

Σε Λύκειο των Αθηνών η Υπουργός Παιδείας. Τι είπαν οι ίδιοι οι μαθητές στην κάμερα του ΑΝΤ1.

Γ' Λυκείου: Αυλαία με λίγους μαθητές και αυστηρά μέτρα (εικόνες)
-

Με λίγους μαθητές και πολλά μέτρα άνοιξαν σήμερα οι σχολικές αίθουσες για τους μαθητές μόνο της Γ’ Λυκείου.

Όπως δήλωσαν αγόρια και κορίτσια που φοιτούν σε λύκειο της Γλυφάδας στον ΑΝΤ1, οι περισσότεροι πήγαν για να υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους και όπως θα έκαναν ακόμα και αν δεν υπήρχε πανδημία, θα συνεχίσουν διαβάζοντας από το σπίτι, μέχρι τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, που βρέθηκε στο 46ο Γενικό Λύκειο Αθηνών, είπε ότι, «τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας, οι αίθουσες είναι καθαρές, έχουν συνεργαστεί όλοι. Όλοι έχουν συμβάλει στη σταδιακής επαναλειτουργίας σχολείων», ανέφερε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, κατά την επίσκεψή της στο 46ο Γενικό Λύκειο Αθηνών.

Κεραμέως - επίσκεψη - σχολείο - Λύκειο

«Πάμε βήμα-βήμα, προσεκτικά και εδώ είμαστε να εξετάζουμε διαρκώς τα δεδομένα για να δούμε πώς θα πάει η συνολικότερη αποκλιμάκωση των μέτρων», τόνισε η κ. Κεραμέως. Η υπουργός, συνομίλησε με μαθητές του σχολείου για τις ανησυχίες τους και τους καθησύχασε ότι όλα θα πάνε καλά και ότι η ύλη των εξετάσεων θα είναι όσα διδάχθηκαν στην τάξη.

Κεραμέως - επίσκεψη - σχολείο - Λύκειο

Όπως είναι ήδη γνωστό, η επιστροφή των μελών της σχολικής κοινότητας στα σχολεία γίνεται με τα αναγκαία μέτρα προστασίας, που έχουν προβλέψει ΕΟΔΥ και υπουργείο Παιδείας, με την τήρηση της απόστασης 1,5 μέτρου να είναι το βασικότερο.

Η καθιερωμένη συγκέντρωση στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του προγράμματος δεν θα πραγματοποιείται και οι μαθητές θα πηγαίνουν απ' ευθείας στην αίθουσα του τμήματός τους. Σε κάθε τάξη θα βρίσκονται μέχρι 15 μαθητές, οι οποίοι θα κάθονται ένας ανά θρανίο και εναλλάξ, στη δεξιά και αριστερή πλευρά του θρανίου, όχι ο ένας πίσω από τον άλλον.

Ο εξαερισμός των τάξεων θα γίνεται φυσικά και προβλέπεται καθαρισμός τους δύο φορές την ημέρα. Επιπλέον, οι μαθητές δεν θα κάνουν ενιαίο διάλειμμα. Αντίθετα, προβλέπεται σταδιακή έξοδος και με σειρά και επιπλέον, κάθε τμήμα θα έχει διαφορετικό χώρο στο προαύλιο. Απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο) και τα κυλικεία είναι κλειστά.

Σχολέιο - Λύκειο - κορονοιός

Ακόμη, σχολαστικός θα είναι ο καθαρισμός στα σχολεία, τα οποία έχουν «εξοπλιστεί» με αντισηπτικά. Ως προς τη χρήση μάσκας από τους μαθητές, αυτή είναι προαιρετική στις τάξεις και τα μέσα μεταφοράς των μαθητών.

Για τη διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων που εμφανίζονται σε μέλος της σχολικής κοινότητας, θα ενεργοποιείται το σχετικό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, στη βάση της διαδικασίας της ιχνηλάτησης και με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό. Δεν προβλέπεται να κλείνει το σχολείο σε περίπτωση κρούσματος.

Σχετικά με τις απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών, υπάρχει πρόβλεψη άδειας για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, ενώ θα συνεχιστούν οι άδειες ειδικού σκοπού και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα για γονείς με παιδιά σε εκπαιδευτικές δομές που παραμένουν σε αναστολή.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο. Για όσους μαθητές υπάρχει ειδικός λόγος απουσίας από το σχολείο, προβλέπεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω τηλεκπαίδευσης.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι την επόμενη Δευτέρα, 18 Μαΐου, θα ανοίξουν τα σχολεία και για τους μαθητές της Α' και Β' λυκείου και των γυμνασίων. Οι μαθητές των δημοτικών και των νηπιαγωγείων πιθανώς να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες την 1η Ιουνίου, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τα επιδημιολογικά δεδομένα των επόμενων ημερών. Από το υπουργείο έχει ξεκαθαριστεί ότι τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία θα ανοίξουν ξανά «μόνο αν υπάρχει η βεβαιότητα ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά».

Φίλης: Όχι big brother και reality στις σχολικές τάξεις

Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο» ο Νίκος Φίλης αναφέρθηκε καταρχάς στη «διαβούλευση» που ισχυρίζεται ότι είχε η κα Κεραμέως με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για κάμερες μέσα σε τάξεις. Ζητάμε, είπε, να καταθέσει η υπουργός στη Βουλή κάθε έγγραφο που ανταλλάχθηκε μαζί με το αποτέλεσμα της διαβούλευσης, καθώς είναι γνωστό ότι η ίδια Αρχή είχε απαγορεύσει κάμερες ακόμη και σε προαύλια σχολείων, για λόγους ασφαλείας. Πώς τώρα επιτρέπει μια κάμερα σε κάθε τάξη; Τι έχει αλλάξει; Τη στιγμή μάλιστα που όποιος στοιχειωδώς χρησιμοποιεί υπολογιστή γνωρίζει πώς ό,τι μεταδίδεται άπαξ στο δίκτυο, «μένει» και πάντα. Μπορεί πανεύκολα να καταγραφεί και να μεταδίδεται στο διηνεκές. Για αυτό ακόμη και οι «γαλάζιες» παρατάξεις σε ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ αντιτίθενται σε αυτό το σκηνικό που έχει βγει από το 1984 του Όργουελ...

Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει να υποκαταστήσει τη φυσική διδασκαλία στην αίθουσα με μια κατ` όνομα μόνο «εκπαίδευση» εξ αποστάσεως, για να μην προχωρήσει στις προσλήψεις που εκκρεμούν από το 2019 και είχε προετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση.  Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση όπως αρχικά εφαρμόστηκε, πριν την οργουελική ιδέα με τις κάμερες στις τάξεις, στηρίχθηκε από όλους μας γιατί ήταν λύση ανάγκης στις συνθήκες που ζούμε. Μετά την πανδημία όμως μόνο υποβοηθητικά μπορεί να προσφέρει ή σε ανάλογες συνθήκες κρίσης, που εύχομαι βέβαια να μην ξαναζήσουμε. Δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει ποιοτικά τη φυσική διδασκαλία στην τάξη, που είναι μαθητοκεντρική.

Άρα, μετά την πανδημία απαιτείται στήριξη του δημόσιου σχολείου με διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών -οι διορισμοί είχαν διακοπεί σε όλη τη διάρκεια της κρίσης-, με εξοπλισμό, με σύγχρονα εργαλεία, με αναβάθμιση της σχολικής υποδομής. Και όπου χρειαστεί ξανά εξ αποστάσεως διδασκαλία όπως τη ζήσαμε εδώ και 45 μέρες, να είναι στηριγμένη στο δημόσιο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, που πρέπει να αναβαθμιστεί. Όχι σε μια ιδιωτική πλατφόρμα χωρίς στοιχειώδεις συνθήκες προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων δασκάλου και μαθητή.

Οι κάμερες στις τάξεις, να τονίσουμε, δεν φέρνουν καμία παιδαγωγική ωφέλεια. Να δεχθούμε -που δεν συμβαίνει- ότι θα είχε η μέθοδος κάποια χρησιμότητα στα ΑΕΙ, στα αμφιθέατρα, όπου το μάθημα είναι διδασκαλία από καθ` έδρας και βέβαια οι σπουδαστές ενήλικες. Αλλά εδώ ξέχωρα που όπως είπα η διδασκαλία συνδιαμορφώνεται με τους μαθητές, ελλοχεύουν ένα σωρό ζητήματα για τα παιδιά. Οι διάλογοι, τα λάθη, οι σχέσεις μεταξύ τους και με τον καθηγητή, μπορεί όλα αυτά να γίνουν κτήμα κάθε ωτακουστή; Θα γίνει viral στη γειτονιά και σ' όλο τον κόσμο το ψεγάδι, το λάθος, το απρόοπτο, η λανθασμένη αντίδραση κάθε μαθητή ή δασκάλου;  Πάνω από όλα, θα είναι ένα κακό, αποστειρωμένο μάθημα. Άλλα έλεγαν οι άριστοι προ των εκλογών, όχι ότι θα οργάνωναν big brother και ριάλιτι στις τάξεις...

Τέλος, ως τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Φίλης ευχήθηκε καλή δύναμη στους μαθητές της Γ' Λυκείου στην προσπάθειά τους να τελειώσουν επιτυχώς το λύκειο, να μπουν στα πανεπιστήμια, να σπουδάσουν, να ακολουθήσουν όποια άλλη κατεύθυνση επιθυμούν και να προκόψουν. Καλή δύναμη - το σύστημα επιλογής είναι σκληρό & ανταγωνιστικό και τη χρειάζονται.

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)