Παιδεία-Θρησκεία

06 Απριλίου 2017 20:28 Τελευταία ενημέρωση : -

Ζητούν να αλλάξουν όλα στο μάθημα της Ιστορίας

"Κόφτης" στα στρατιωτικά γεγονότα της Επανάστασης του 1821 και "στροφή" στην σύγχρονη Ιστορία. Ποιες είναι οι βασικές θέσεις του ΙΕΠ, τι λέει ο Γαβρόγλου.

Ζητούν να αλλάξουν όλα στο μάθημα της Ιστορίας
-

Οικογενειακή και τοπική ιστορία του μαθητή στη Δ’ Δημοτικού αντί για τα γεγονότα στην αρχαία Ελλάδα (σ.σ. μετατίθεται η ιστορία της αρχαιότητας στην επόμενη τάξη), περιορισμός των στρατιωτικών γεγονότων της Επανάστασης του 1821 με προβολή κυρίων κοινωνικών ιστορικών γεγονότων και σαρωτική αλλαγή στην Ιστορία της Α’ Λυκείου με στροφή στη σύγχρονη Ιστορία που φθάνει μέχρι τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας και την εισβολή στο Ιράκ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, αυτές είναι μερικές από τις βασικότερες αλλαγές που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στο Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από τη Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου. Σε γενικό πλαίσιο το ΙΕΠ «πειράζει» λίγο τη ροή της διδασκαλίας της Ιστορίας, προτείνει περισσότερες πηγές και ψηφιακά εργαλεία και προτάσσει τη συσχέτιση της εθνικής και της παγκόσμιας πορείας, εις βάρος βέβαια της εντρύφησης σε ορισμένα ιστορικά γεγονότα (σ.σ. κυρίως της πολιτικής ιστορίας) της Ελλάδος. Τέλος, «κουνάει» και το δάχτυλο στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σημειώνοντας ότι οι ώρες στη διδασκαλία της Ιστορίας «δεν αρκούν».

Το πόρισμα του ΙΕΠ καταδικάζει τις επαναλήψεις των ιστορικών κύκλων, όμως, δεν προχωράει σε μεγάλες τομές πλην δύο τάξεων, της Δ’ Δημοτικού και της Α’ Λυκείου, ούτε αποφεύγει τις ιστορικές επαναλήψεις στην πρότασή τους. Παράλληλα, τραβάει το διδακτικό ενδιαφέρον από στρατιωτικά γεγονότα και το στρέφει σε κοινωνικά, εμμένοντας στο προσφυγικό στοιχείο, ενώ στο πλαίσιο της διδασκαλίας της διεθνούς ιστορίας εμπλουτίζονται τα κεφάλαια με γεγονότα που ξεφεύγουν από την ιστορία του Δυτικού Κόσμου, όπως ο Ψυχρός Πόλεμος και η πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων.

Βασικές θέσεις

- Σχολικό εγχειρίδιο αλλά και θεματικός φάκελος, ο οποίος θα είναι και σε ψηφιακή μορφή.

-Προτείνεται αύξηση κατά μία ώρα στη διδασκαλία Ιστορίας σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου (πλην της Γ’ Γυμνασίου), καθώς όπως αναφέρει το πόρισμα «οι δύο ώρες διδασκαλία δεν επαρκούν».

-Τέλος στην «επανάληψη» ιστορικών κύκλων, ειδικότερα η αρχαία, μεσαιωνική και νεότερη εποχή, η οποία, όπως σημειώνεται, διδάσκεται τρεις φορές, μία στο Δημοτικό, μία στο Γυμνάσιο και μία στο Λύκειο.

-Περιορισμός ιστορικών γεγονότων που αφορούν την πολιτική ιστορία που εστιάζει σε πολιτική, στρατιωτική και διπλωματική δράση των μεγάλων προσωπικοτήτων.

-Ενίσχυση της κοινωνικής και οικονομικής ιστορίας, ιστορία της τέχνης.

-Σύνδεση της διδασκαλίας με επίσκεψη σε μουσεία, ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Γαβρόγλου: μετά το Πάσχα θα ξεκινήσει η συζήτηση

Πληροφορίες σχετικά με τη συζήτηση για τα νέα προγράμματα σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας έδωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου υπογραμμίζοντας πως «θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα».

Ο αρμόδιος υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά «Μετά το Πάσχα, θα αρχίσει μία συζήτηση, με πανεπιστημιακούς και με άτομα που γνωρίζουν τα θέματα της Ιστορίας και είμαι σίγουρος ότι μόνο καλό θα φέρουν στη διδασκαλία του μαθήματος».

«Το ΙΕΠ έχει αρχίσει να μελετάει το ζήτημα της διδασκαλίας της Ιστορίας και έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του τις προτάσεις του, που είναι προς συζήτηση. Δεν είναι οι τελικές» τόνισε ο κ. Γαβρόγλου, αποφεύγοντας να πάρει θέση για τα όσα αναφέρονται στην πρόταση και προσθέτοντας: «Ούτε συμφωνώ, ούτε διαφωνώ με τις προτάσεις. Είναι ένα επιστημονικό ζήτημα».
«Προσβλέπω ότι θα υπάρξουν εξαιρετικά αποτελέσματα» είπε στο τέλος των δηλώσεων του.

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)