Γενικά

04 Μαρτίου 2014 20:00

Πολλαπλά οφέλη με το νομοσχέδιο για τα logistics

Αγώνα με το χρόνο δίνει η κυβέρνηση προκειμένου να περάσει το νομοσχέδιο για το logistics, καθώς έτσι θα μειωθεί το κόστος εφοδιασμού των επιχειρήσεων με παράλληλη μείωση του κόστους των καταναλωτικών αγαθών στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

-



Της Φαίης Χρυσοχόου

Η Ελλάδα όπως τόνισαν οι υπουργοί ανάπτυξης και Μεταφορών μπορεί να γίνει διαμετακομιστικό κέντρο για την προσέλκυση διερχόμενων φορτίων στα λιμάνια της και μέσω των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών της να οδηγούνται στις αγορές της Βαλκανικής και Κεντρικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πρακτική, το ποσοστό εξοικονόμησης στην τελική τιμή κάθε προϊόντος  με την ορθή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας κυμαίνεται σε 3% έως 6% για τα προϊόντα καθημερινής χρήσης, σε 15% για τα προϊόντα υψηλής τεχνολογικής αξίας (τύπου I-Phone κτλ.) και σε 7%-10% για τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (π.χ τηλεοράσεις, ψυγεία κ.λ.π).

Με το νέο σχέδιο νόμου που τις επόμενες τρεις ημέρες οδεύει για διαβούλευση στη Βουλή καθιερώνονται Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, τα οποία θα έχουν έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση σε συνδυασμένη μεταφορά (λιμάνι, σιδηρόδρομος, εθνικός δρόμος). Τα τελευταία θα υπαχθούν σε διαδικασίες fast track, ώστε να προσελκύσουν μεγάλους επενδυτές.

Οι όροι δόμησης των αποθηκών εξισώνονται με αυτούς των βιομηχανικών κτιρίων, καλύπτοντας τις ανάγκες της αγοράς για κτίρια με μεγάλα ύψη.  Απλουστεύεται το πλαίσιο αδειοδότησης των κέντρων αποθήκευσης.  Τίθεται το πλαίσιο για την Αστική Μεταφορά και Διανομή Εμπορευμάτων (urban logistics) και για την Πράσινη Μεταφορά Εμπορευμάτων (green logistics), σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεσπίζεται πλαίσιο για υποχρέωση των αποθηκών για κυκλοφοριακές συνδέσεις με το οδικό δίκτυο

Όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών θα οριοθετηθούν νομοθετικά οι δραστηριότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα ενώ με την ολοκλήρωση των υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη το λιμάνι του Πειραιά σε ένα χρόνο θα είναι το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου.

«Η τόνωση των logistics μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά στο να γίνει η Ελλάδα κόμβος του εμπορίου στην περιοχή και να βοηθήσει στην ενίσχυση πολλών άλλων τομέων της αγοράς υποστηρίζοντας την ανάκαμψή τους,» υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος τόνισε ότι δέσμευση της κυβέρνησης, αλλά και συμφωνία με την τρόικα είναι ο νόμος και τα προεδρικά διατάγματα που τον συνοδεύουν να έχουν εκδοθεί ως το τέλος του έτους».

Τι αλλάζει στο Θριάσιο

Αλλάζει το σχέδιο παραχώρησης στο Θριάσιο. Η κυβέρνηση όπως όλα δείχνουν βάζει τέλος στην ενιαία ανάπτυξη και προχωρεί στην τμηματική αξιοποιήσει των 600 στρεμμάτων από φορείς ή πολυεθνικές εταιρείες. Τα τμήματα θα αξιοποιηθούν από τη ΓΑΙΑΟΣΕ με μακροχρόνια μίσθωση τόσο για αποθήκευση όσο και για μεταποίηση. Ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από Ελλάδα κι εξωτερικό ενώ ανάλογο μοντέλο αξιοποίησης μπορεί να εφαρμοστεί και στην έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. 

12345   8910
  Ακολουθήστε το antenna.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
 Απαγορεύεται η αναπαραγωγή του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά στην πηγή antenna.gr (με ενεργό σύνδεσμο προς το antenna.gr)